İçişleri Bakanlığı, sokak hayvanlarının yaşam koşullarını iyileştirmek ve şehirlerdeki güvenlik standartlarını yükseltmek amacıyla başlattığı geniş kapsamlı projeyi kararlılıkla sürdürüyor. Konuyla ilgili düzenlenen istişare toplantısında konuşan İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, Türkiye genelindeki barınma ve rehabilitasyon çalışmalarında gelinen son noktayı kamuoyuyla paylaştı.
Türkiye genelinde yürütülen operasyonel süreçlerin meyvelerini verdiğini belirten Bakan Çiftçi, ülke genelindeki sahipsiz hayvanların yüzde 83’ünün doğal yaşam alanlarına veya bakım merkezlerine yerleştirildiğini açıkladı. Çiftçi, 51 ilde bu sürecin tamamen tamamlandığını, 30 büyükşehirdeki toplanma oranının ise yüzde 74 seviyesine ulaştığını vurguladı.

Aydın'da çalışmalar hız kazandı
Bakan Çiftçi'nin paylaştığı verilere göre, Aydın’da sahipsiz sokak hayvanlarının toplanma oranı yüzde 47 olarak kaydedildi. Yerel yönetimler, mülki idare amirlikleri ve ilgili kurumların koordineli bir şekilde yürüttüğü çalışmaların, hayvan refahını ve vatandaşların huzurunu önceleyen bir yaklaşımla devam ettiği belirtildi.
Hedef: Yıl sonuna kadar tam kapasite
Sürecin yıl sonuna kadar nihayete erdirilmesinin hedeflendiğini ifade eden Bakan Çiftçi, "Vatandaşlarımızın güvenliğini ve hayvanların yaşam hakkını birlikte koruyan kalıcı bir sistemi hayata geçireceğiz. Türkiye Yüzyılı’nı daha güvenli, daha düzenli ve daha yaşanabilir şehirlerle inşa etmeye devam edeceğiz" şeklinde konuştu. Proje kapsamında, sokak hayvanlarının tamamının uygun bakım evlerine ve doğal yaşam alanlarına alınmasıyla şehirlerdeki yaşam kalitesinin artırılması amaçlanıyor.
