Denizli Büyükşehir Belediyesi, kent genelinde kapsayıcı bir yönetim modelini hayata geçirmek adına önemli bir adım attı. Haziran ayı meclis toplantısında oy birliğiyle kabul edilen yeni yönetmelik, kadınlar, engelli vatandaşlar, yaşlılar ve çocuklar başta olmak üzere toplumun tüm kesimlerini kapsayan bir eşitlik mekanizmasını devreye alıyor. Kadın ve Aile Hizmetleri Dairesi Başkanlığı bünyesinde yürütülecek bu çalışma; Eşitlik Birimi, Eşitlik Komisyonu ve Yerel Eşitlik Kurulu gibi yapıların kurulmasını sağlayarak hizmetlerin kurumsal bir çerçevede yürütülmesini hedefliyor.

Toplumsal adaleti güçlendiren yeni dönem
Yeni düzenleme, belediyenin sunduğu tüm hizmetlerde ve kamu kaynaklarının dağılımında adil bir bütçeleme yaklaşımını temel alıyor. Bilimsel veriler ışığında yapılacak analizlerle, sosyal desteklerden ulaşıma, sağlık hizmetlerinden istihdam olanaklarına kadar pek çok alanda dezavantajlı grupların yaşam standartlarını yükseltecek uygulamalar hayata geçirilecek. Sivil toplum kuruluşlarının ve çeşitli paydaşların da destek verdiği bu süreç, kentin gelecekteki yol haritasını belirleyecek olan Yerel Eşitlik Eylem Planı ile daha somut bir hale getirilecek.

Başkan Çavuşoğlu’ndan adil kent vurgusu
Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu ile yürütülen Kadın Dostu Kentler Programı’nın Türkiye’deki 25 temsilcisinden biri olan Denizli, bu yeni reformla birlikte kapsayıcı yerel yönetim anlayışını bir üst seviyeye taşıyor. Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Denizli Büyükşehir Belediye Başkanı Bülent Nuri Çavuşoğlu, atılan adımların sadece bugünü değil, yarının Denizli’sini de şekillendireceğini ifade etti. Çavuşoğlu, herkes için daha erişilebilir ve adil bir kent inşa etme vizyonuyla çalışmalarını kararlılıkla sürdüreceklerini belirtti.