Manisa’nın Demirci ilçesinde, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın koordinasyonunda yürütülen ulaşım projeleri, bölge halkının ve sürücülerin yüzünü güldürüyor. Geçtiğimiz yıl ilçe merkezindeki 6 kilometrelik güzergahın sıcak asfaltla yenilenmesinin ardından, 2026 yatırım takvimi dahilinde yeni etaplar için düğmeye basıldı.

Demirci-Salihli hattında hummalı çalışma
İlçenin ekonomik ve ticari trafiğinin kalbi konumundaki Demirci-Salihli karayolunda, Kılavuzlar Mahallesi’ne kadar uzanan 14 kilometrelik bölümde sıcak asfalt serim süreci resmen başladı. Karayolları ekipleri, mevcut sathi kaplamayı kazıyarak yolu daha dayanıklı ve konforlu bir zeminle buluşturuyor. Çalışmaların devam ettiği bölgede trafik akışı, sürücülerin güvenliğini sağlamak amacıyla kontrollü bir şekilde tek şeritten yönetiliyor.

Stratejik bağlantı yolunda genişletme mesaisi
Ulaşım yatırımlarının bir diğer ayağını ise Demirci-Selendi karayolu oluşturuyor. 2025 yılının son çeyreğinde ihale edilen ve bölgenin İç Anadolu ile Akdeniz’e açılan kapısı niteliğindeki bu güzergahta, Alaağaç Mahallesi Akçeşme mevkiinden start verildi. 10 metre genişliğinde, güncel standartlara uygun olarak projelendirilen yolun, ilk etapta Esenyurt Mahallesi’ne kadar ulaştırılması hedefleniyor.
Başkan Kara: Demirci’nin ticaretine can suyu olacak
Yürütülen çalışmaları yerinde takip eden Demirci Belediye Başkanı Erkan Kara, yaz sezonuyla birlikte ilçedeki şantiye faaliyetlerinin en üst seviyeye ulaştığını vurguladı. Başkan Kara, "Salihli yolundaki 14 kilometrelik sıcak asfalt çalışmamız ve Selendi hattındaki 25 kilometrelik yapım süreci, ilçemizin tarım ve eğitim vizyonuna büyük değer katacak. Bu yatırımlar, Demirci’nin ticari potansiyelini artıracak stratejik birer hamledir" değerlendirmesinde bulundu.