Afyonkarahisar’da öğrencilerin gelişim süreçlerini desteklemek ve sağlık okuryazarlığı seviyelerini yükseltmek amacıyla hayata geçirilen sosyal sorumluluk çalışması başarıyla nihayete erdi. İl Sağlık Müdürlüğü ile Millî Eğitim Müdürlüğü’nün ortaklaşa organize ettiği eğitim maratonu, eğitim-öğretim dönemi boyunca kesintisiz bir şekilde devam etti.

Uzman kadrolar sahaya indi
Proje kapsamında görev alan aile hekimleri, diyetisyenler, diş hekimleri, fizyoterapistler ve UMKE ekiplerinden oluşan geniş bir uzman grubu, okulları tek tek ziyaret ederek öğrencilerle bir araya geldi. Eğitimlerde teorik bilgilerin yanı sıra uygulamalı etkinliklere de yer verilerek çocukların öğrenme süreçleri daha eğlenceli ve kalıcı hale getirildi.

Çocuklara hayati bilgiler verildi
Eğitim programında öğrencilere acil durumlarda 112 Çağrı Merkezi’nin kullanımı, kişisel hijyen alışkanlıkları, bulaşıcı hastalıklardan korunma yöntemleri ve sağlıklı beslenme gibi kritik başlıklar aktarıldı. Ayrıca ağız ve diş sağlığının korunması ile düzenli fiziksel aktivitenin önemi üzerinde duruldu. Dönem boyunca süren bu yoğun çalışmalar sonucunda 9 bin 170 öğrenciye ulaşılması, bölgedeki sağlık farkındalığının artırılması adına önemli bir adım olarak değerlendirildi.