Yaz aylarının gelmesiyle birlikte hava sıcaklıklarının mevsim normallerinin üzerine çıkması, Manisa Büyükşehir Belediyesi'ni vektörle mücadele konusunda daha aktif bir çalışma programına yöneltti. Halk sağlığını önceliklendiren belediye ekipleri, özellikle larva oluşumunu engellemek ve haşere kaynaklı rahatsızlıkların önüne geçmek adına il genelindeki operasyonlarını hızlandırdı.

Akhisar'da yoğunlaşan faaliyetler kapsamında 25 araç ve 35 kişilik uzman personel, bölgedeki riskli noktaları tek tek tarıyor. Çalışmalar sadece gündüz saatleriyle sınırlı kalmayıp, gece boyunca da devam ederek etkin bir koruma kalkanı oluşturuluyor.

Üreme alanları mercek altında
Ekiplerin stratejik planlaması dahilinde; parklar, bahçeler, sulak alanlar ve insanların yoğun olarak kullandığı kamusal bölgeler özel olarak ilaçlanıyor. Vektörlerin üreme döngüsünü kırmayı hedefleyen bu bilimsel uygulamalar, şehrin her noktasında eş zamanlı olarak yürütülüyor.
Konuya ilişkin değerlendirmelerde bulunan Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Besim Dutlulu, vatandaşların yaz mevsimini huzur içinde geçirmeleri için belediyenin tüm imkanlarını seferber ettiklerini vurguladı. Dutlulu, 17 ilçenin tamamında aynı hizmet kalitesini koruyarak, programlı bir şekilde ilerlediklerini ifade etti.
Veteriner İşleri Dairesi Başkanlığı bünyesindeki Vektörlerle Mücadele Şube Müdürü Veteriner Hekim Uğur Dilik ise, yürütülen ilaçlama faaliyetlerinin halk sağlığı açısından kritik bir öneme sahip olduğunu belirtti. Dilik, sinek ve diğer haşerelerin yaşam döngüsünü durdurmak için modern yöntemler kullandıklarını ve saha çalışmalarının kesintisiz süreceğini kaydetti.