İzmir, 15 Temmuz Demokrasi ve Millî Birlik Günü’nü karşılamaya hazırlanıyor. Kent genelinde gerçekleştirilecek anma programlarının detaylarını belirlemek ve koordinasyonu sağlamak amacıyla geniş katılımlı bir istişare toplantısı düzenlendi. İzmir Valisi Dr. Süleyman Elban’ın himayelerinde, Vali Yardımcısı Erkan Karahan’ın başkanlığında gerçekleştirilen oturuma, şehrin dört bir yanından gelen çok sayıda meslek odası, federasyon, dernek ve kamu kurumu temsilcisi katılım sağladı.

Gönüllülük temelli dev organizasyon
Toplantıda öne çıkan en önemli detay, hazırlık sürecinin tamamen gönüllülük esasına dayanması oldu. Yaklaşık 50 kurumun öncülüğünde, 500’den fazla sivil toplum kuruluşunun temsil edildiği organizasyonda, hiçbir maddi beklenti olmaksızın öz kaynaklarla destek sunulması kararlaştırıldı. İzmir’deki sivil toplum kuruluşlarının, sadece özel günlerde değil, yılın her döneminde toplumsal dayanışma ruhuyla hareket ettiği bir kez daha gözler önüne serildi.

Görev dağılımı ve koordinasyon
Etkinliklerin kusursuz bir şekilde icra edilmesi adına kurumlar arası görev paylaşımı da yapıldı. Bu kapsamda İzmir Büyükşehir Belediyesi alan hazırlığı ve elektrik altyapısı konusunda destek verirken, İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ise gıda güvenliği ve denetim süreçlerini üstlendi. Toplantıda, geçmiş yıllarda başarılı çalışmalara imza atan kurum temsilcilerine verilen teşekkür belgeleri hatırlatılarak, kamu-sivil toplum iş birliğinin önemi vurgulandı.
İzmir’in birlik ve beraberlik mesajını tüm Türkiye’ye duyurması beklenen 15 Temmuz etkinlikleri için tüm taraflar, ortak bir iradeyle hazırlıklarını sürdürüyor. Organizasyonda emeği geçen tüm paydaşlara, sürece kattıkları değer ve sergiledikleri özveri için teşekkür edildi.