Diyanet İşleri Başkanlığı, taşınmazların yönetiminde standartları yükseltmek amacıyla Denizli Dini Yüksek İhtisas Merkezi’nde önemli bir organizasyona imza attı. Türkiye’nin dört bir yanından gelen kurum personeli, 23-25 Haziran tarihleri arasında düzenlenen "Müştemilat İş ve İşlemlerini Yürüten Personele Yönelik Hizmet İçi Eğitim Semineri" kapsamında bir araya geldi.
Programda, kurum bünyesindeki cami, Kur’an kursu, lojman ve dükkan gibi müştemilatların kayıt altına alınması, veri girişlerinin güncel mevzuata uygun şekilde yapılması ve Müştemilat Takip Programı’nın verimli kullanımı üzerine yoğunlaşıldı.

Uzman isimlerden teknik ve hukuki eğitim
Eğitim süreci, Denizli Dini Yüksek İhtisas Merkezi Müdürü Ahmet Şamil Ok ve Şef Ahmet Bayram’ın koordinasyonunda yürütüldü. Seminerde, 633 Sayılı Diyanet İşleri Başkanlığı Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun’un Ek 4’üncü maddesi detaylıca ele alınırken, taşınmazların hukuki statüsü ve teknik işleyişi hakkında katılımcılara rehberlik edildi. Diyanet İşleri Uzmanı Serdar Demir ise dernek ve vakıflara yönelik yardımlar ile veri giriş usullerine dair kritik bilgilendirmelerde bulundu.

Uygulamalı atölyelerle uzmanlık kazandırıldı
Seminerin ilerleyen bölümlerinde teorik bilgiler, atölye çalışmalarıyla pratiğe döküldü. Altı farklı çalışma grubuna ayrılan personel, uzman eğiticiler eşliğinde Müştemilat Takip Programı üzerinde uygulamalı veri girişi egzersizleri yaptı. Üç gün süren ve değerlendirme toplantılarıyla nihayete eren eğitimin, ülke genelindeki tüm müştemilat işlemlerinin daha şeffaf, düzenli ve hızlı bir şekilde yürütülmesine katkı sağlaması hedefleniyor.