Eğitim dünyasında çevre duyarlılığını ve hijyen bilincini merkeze alan "Tertemiz Yarınlar Okullardan Başlar" isimli geniş kapsamlı sosyal sorumluluk yarışması, Türkiye genelinde büyük bir rekabete sahne oldu. Toplamda bin 781 farklı projenin yarıştığı organizasyonda, Kütahya’nın Gediz ilçesinden Mustafa Necib Alayeli (MNA) Anadolu Lisesi, sergilediği performansla dikkatleri üzerine çekerek lise kategorisinde Türkiye ikincisi oldu.

Bilimsel bakış açısıyla hazırlanan proje
Kimya Öğretmeni Zeynep Özlem Ölmez Mamiş’in rehberliğinde öğrenciler tarafından titizlikle hazırlanan "Hayatın Özü; Hijyende Bilim, Doğada İz, Atıktan Özgürlüğe Uzanan Bir Farkındalık Yolculuğu" başlıklı çalışma, jüri üyelerinden tam not aldı. Geri dönüşüm, hijyen ve çevre koruma konularını bilimsel bir çerçevede ele alan öğrenciler, toplumsal farkındalık oluşturma hedefleriyle rakiplerini geride bırakarak önemli bir başarıya imza attı.
Çanakkale’de ödül gururu
Yarışmanın finali ve ödül töreni Çanakkale’de gerçekleştirildi. Gediz heyetinin büyük bir heyecanla takip ettiği törende, ikincilik ödülleri Çanakkale Vali Yardımcısı Ömer Şahin tarafından okul müdürü Fatih Asiltürk ve danışman öğretmen Zeynep Özlem Ölmez Mamiş’e takdim edildi.
Başarı, maddi ödüllerle de taçlandırıldı. Yarışma kuralları gereği okul yönetimi 35 bin TL, projeye rehberlik eden öğretmen 20 bin TL ve projede görev alan her bir öğrenci ise 10 bin TL tutarında para ödülünün sahibi oldu. Gediz’in eğitim vizyonunu ulusal çapta temsil eden MNA Anadolu Lisesi öğrencileri, elde ettikleri bu dereceyle hem ilçelerine hem de Kütahya’ya büyük bir gurur yaşattı.
