Muğla Büyükşehir Belediyesi, sürdürülebilir bir kentleşme vizyonu doğrultusunda uluslararası arenada kritik bir iş birliğine imza attı. Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) tarafından yürütülen ve dünyanın dört bir yanından yerel yönetimlerin katıldığı Yeşil Şehirler Programı’na resmen dahil olan Muğla, çevresel hedeflerini büyüttü. İngiltere’nin başkenti Londra’da düzenlenen Belediye Başkanları Konferansı’nda, Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras’ın katılımıyla gerçekleşen imza töreni, kentin yeşil dönüşüm sürecinde yeni bir dönemin kapılarını araladı.

Bilimsel odaklı çevresel kalkınma
EBRD’nin sunduğu uluslararası metodolojilerle hayata geçirilecek olan Yeşil Şehir Eylem Planı, Muğla’nın iklim değişikliğine karşı direncini artırmayı hedefliyor. Bölgedeki çevresel risklerin bilimsel verilerle analiz edileceği bu süreçte; atık yönetimi, enerji verimliliği ve yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımı gibi alanlarda kapsamlı bir yol haritası izlenecek. Başkan Ahmet Aras, turizm yoğunluğu nedeniyle milyonlarca misafiri ağırlayan Muğla’nın, 2050 yılına kadar iklim nötr bir kent olma vizyonuyla hareket ettiğini vurguladı.

Su altyapısında büyük yenilenme
Programın ilk somut adımı ise "Muğla Su Projesi" ile atılıyor. Dalaman, Ortaca, Köyceğiz ve çevresindeki bölgeleri kapsayan dev altyapı hamlesiyle, su iletim hatlarının modernize edilmesi ve SCADA sistemlerine entegre edilmesi planlanıyor. Toplamda 62,9 milyon avroluk finansman paketinin ayrıldığı bu proje, bölgenin su kaynaklarını koruma altına alırken, turizm sezonundaki yüksek talebi de karşılayacak kapasiteye ulaşacak. Finansmanın bir bölümünün Clean Technology Fund (CTF) üzerinden oldukça düşük faizle sağlanacak olması, projenin ekonomik sürdürülebilirliğini de destekliyor.
Başkan Aras, elektrikli ulaşım sistemlerinden enerji tasarruflu kamu binalarına kadar pek çok alanda dönüşümün süreceğini belirterek, "Doğal zenginliklerimizi koruyarak geleceğe taşımak, yalnızca bir tercih değil, bir zorunluluktur" ifadelerini kullandı.
