Türkiye’nin tarımsal üretiminde stratejik bir yere sahip olan pamukta, verim kaybını önlemek adına Aydın’ın Köşk ilçesinde yeni bir dönem başladı. Köşk İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri, bölgedeki pamuk üreticilerinin hasat dönemini daha güvenli ve bereketli geçirebilmesi için sahaya indi. Bitki Sağlığı Birimi bünyesinde görev yapan ziraat mühendisleri, entegre mücadele stratejileri doğrultusunda belirlenen tarlalarda incelemelerde bulundu.

Tarlalarda Dijital Takip Dönemi

Uzmanlar, pamuk bitkisine zarar verebilecek organizmaların erken tespiti ve popülasyon yoğunluğunun kontrol altında tutulması için özel olarak hazırlanan monitör tuzakları tarlalara yerleştirdi. Teknik talimatlar çerçevesinde kurulan bu sistemler, zararlıların bölgedeki hareketliliğini ve zarar eşiklerini anlık olarak izlemeye olanak tanıyor.
Konuyla ilgili kurumdan yapılan açıklamada, pamuk üreticisinin her zaman yanında olunduğu vurgulanırken, uygulanan bu modern yöntemlerle hem ürün kalitesinin korunmasının hem de üreticinin kazancının artırılmasının hedeflendiği belirtildi. Yetkililer, tüm çiftçilere kaliteli ve bereketli bir sezon geçirmeleri temennisinde bulundu.