Muğla’da güneş bereketi: Hem doğa kazandı hem belediye kasası doldu

Yenilenebilir enerji hamlelerini hızlandıran Muğla Büyükşehir Belediyesi, güneş tarlalarından elde ettiği yüksek verimle milyonlarca liralık tasarruf sağlarken karbon salımını da ciddi oranda düşürdü.

Türkiye’nin güneş enerjisi potansiyelini en verimli kullanan yerel yönetimlerinden biri olan Muğla Büyükşehir Belediyesi, sürdürülebilir enerji vizyonu doğrultusunda yatırımlarını genişletmeye devam ediyor. Menteşe’deki Denizova güneş tarlası ve şehirlerarası yolcu terminalleri gibi stratejik noktalarda kurulan tesisler, belediyenin enerji maliyetlerini düşürürken çevre dostu bir model oluşturuyor.

Muğla’da güneş bereketi: Hem doğa kazandı hem belediye kasası doldu

Enerji üretiminde yeni dönem ve ekonomik kazanımlar

Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, MUSKİ bünyesinde faaliyet gösteren güneş enerjisi santrallerine iki yeni tesis daha ekleyerek toplam sayıyı 10’a ulaştırdıklarını duyurdu. Yapılan son yatırımların meyvelerini kısa sürede verdiğini belirten Aras, sadece 45 günlük bir periyotta 4.2 milyon kilovat saatlik enerji üretimi gerçekleştirdiklerini ifade etti. Bu üretim sayesinde belediye bütçesinde 23 milyon TL’yi aşan bir tasarruf sağlandığına dikkat çeken Başkan Aras, aynı zamanda 3 bin 375 tonluk karbon salımının engellendiğini vurguladı.

Gelecek nesillere temiz bir çevre bırakma hedefiyle hareket ettiklerini söyleyen Aras, güneşten sağlanan bu enerjinin on binlerce ağacın yıllık karbon tutumuna denk bir çevresel fayda yarattığını belirtti. İklim kriziyle mücadelede yerel yönetimlerin rolünün kritik olduğunu vurgulayan Muğla Büyükşehir Belediyesi, yeşil dönüşüm odaklı projeleriyle kaynaklarını daha verimli yönetmeye ve kentin geleceğini sürdürülebilir yatırımlarla güçlendirmeye kararlı görünüyor.

Muğla’da güneş bereketi: Hem doğa kazandı hem belediye kasası doldu
İLGİLİ HABERLER